Wednesday, September 21, 2011

Tabah menempuhi dugaan dr ALLAH .. andai itu takdirnya ..

Assalamualaikum ... =)


Dalam  dunia ni , kita sentiasa duji ALLAH . Bukan ape . Dari ujian ALLAH  2 sndiri kita dapat 
mematangkan dirikita sndiri . Kadang-kadang kita sendiri xsedar sebenarnya .. Apa yang kita lalui hdalam setiap harian kita adalah ujian dari ALLAH .. jadi .. Kita perlulah sentiasa redha dengan ketentuannya ... mcm ape dalam tajuk kat atas 2 kan . " Andai itu takdirnya " sudah terang-terang . Kita hanya manusia biasa dan sebagai hamba ALLAH yg hina ni . Kita patut brterima kaseh atas setiap ujian yg diberi .Sebab DIA masih ingatkan kita ... dan pada masa yg sama . ALLAH nak kita sedar bahawa kita telah jauh terpesong . Jadi ,selagi masa masih ada .. marilah kita sama-sama kembali ke jalan ALLAH ... 
Andai kita diuji dengan kematian orang yang kita sayangi, jangan terlalu bersedih doakanlah untuknya. Sampai masa kita pula menyusul.Andai kita diuji dengan sebuah perpisahan, yakinlah jika kita tidak berjumpa di dunia. Insya-Allah di syurga yang kekal abadi.Andai kita diuji dengan kemiskinan bersyukurlah kita masih lagi mampu bernafas di bumi tuhan. Jadi banyakkanlah amal supaya kita kaya di sana.Andai kita diuji dengan kesenangan. Ucaplah Alhamdulillah akan aku agihkan rezeki tuhan kepada yang memerlukan.Andai kita diuji dengan kesusahan janganlah goyah. Sahutlah cabaran dengan hati yang gagah kerna itu yang mendewasakan kita dalam musafir panjang.
Wahai sahabat andai itu takdirnya. Terimalah seadanya. Janganlah berkeluh lalu lumpuh. Ayuh kita semarakkan perjuangan di bumi tuhan agar kita mendapat manfaatnya di hari kemudian. Setiap musibah ada hikmah. Ubat itu pahit namun menyembuhkan. Jika ingin ke puncak mesti mendaki. Bukannya hanya merenung tanpa bertindak. Yakin akan janjinya. Tuhan tidak pernah berdust . 
Cintailah ALLAH ..   <3 
Redha atas ujian yang menimpa .. pasti ada hikmahnya ..

=) 
dengarlah rintihan hamba mu YA ALLAH ..

No comments:

Post a Comment